image001

עבירות מין בצבא

עבירות מין נחשבות כנתעבות ביותר בספר החוקים. מהבחינה הזו אין הבדל גדול בין המשפט הצבאי למשפט האזרחי. ועדיין, מאחר שהצבא הוא מערכת היררכית, גברית באופייה, המשפט הצבאי רואה עבירות מין בחומרה יתרה. אחרי שזה נאמר, גם חשודים ונאשמים בעבירות מין זכאיים להגנה משפטית. כמו בהרבה פשעים אחרים גם בתיקים של עבירות מין יכולים ליפול פגמים מהותיים שעלולים להביא להרשעה של חפים מפשע.

בעיה של יחסי מרות

למרבה הצער גם בצבא אנחנו מוצאים את כל מדרג עבירות המין, מהטרדה מינית מילולית ועד לאונס אלים. אבל יש סוג מסוים של מקרים שבגלל האופי ההיררכי של המערכת כנראה נפוץ יותר בצבא. אנחנו מדברים על יחסי מרות. כאן חשוב לציין שמבחינת שלטונות הצבא כל קשר רומנטי מיני של מפקד עם חיילת הכפופה לו הוא קשר פסול ולא חוקי, כי הוא בהגדרה – יחסי מרות אסורים. כך שכל מערכת יחסים כזו היא פוטנציאל לצרות. בפועל קשה מאוד לאכוף את זה וכמעט כולנו מכירים סיפורי האהבה מוצלחים שהתחילו בדרך זו. מנגד, בשנים האחרונות ראינו בכמה מקרים, כמו פרשת תת-אלוף בוכריס ופרשת המג"ד מגבעתי, כי הפער בין יחסי מרות להרשעה באונס הוא קטן ותלוי בנקודת המבט הסובייקטיבית של המעורבים ובפרשנות שבית המשפט מעניק לה.

עו"ד צבאי במרכז

מי שנחשד או הואשם בעבירת מין בצבא מומלץ שיפנה אל עורך דין פלילי שמתמחה גם בדין הצבאי. בהקשר הזה שווה לציין את משרד KMH מיסודם של עורכי הדין הבכירים אילן כ"ץ, קובי מרגולוב ואלון הראל. ביחד, מחזיקים שלושתם בעשרות שנות ניסיון כעורכי דין פליליים, ושלושתם גם מילאו תפקידים בכירים בפרקליטות הצבאית, כך שהם מכירים היטב את כל הניואנסים שמאפיינים את הדין הצבאי. בין היתר הם גם ייצגו לא מעט נאשמים בעבירות מין בצבא.

עבור מי שמחפש עורך דין שמתמחה בעבירות מין בצבא באזור המרכז, KMH הוא הכתובת המתבקשת.

צור קשר

לא מתחילים הליך משפטי מבלי שבדקתם את זכויותיכם, הבנתם מה עומד לפניכם וקיבלתם תכנית פעולה מדויקת ומותאמת למצבכם. לתיאום פגישת יעוץ מלאו את הפרטים בטופס